Semmilyen autósport nem állja meg a helyét közúton, ennek zárt pályán van a helye – mondta Giltner Attila, a Magyar Gyorsulási Szövetség elnökhelyettese, utalva a szombatra virradóra történt, halálos kimenetelű Árpád hídi balesetre.

Így történt a tragédia

A tragédia egy 26 éves kerékpáros halálát okozta, aki két sportautó valószínűsíthető versenyzésének az áldozata lett. Az egyik főszereplő egy 713 lóerős, 300 kilométer/órás végsebességre képes, 50 milliós Mercedest vezetett, melynek rendszáma RACE-001 volt. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Gyakorlott sofőr

Giltner Attila az RTL-en azt mondta, hogy ismeri a gázoló Mercedes tulajdonosát, aki sok gyorsulási és pályaversenyre járt. Nem volt gyakorlatlan sofőr – írja a 24.hu.

A forgalmas napokon már 200 ezernél is többen olvassák a Kékvillogó.hu hírportált. Ezzel Magyarország Top 11 hírportálja közé kerültünk. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Szabályokat be kell tartani

Közölte, a Gyorsulási Szövetségnél van egy mondás, a sas nem vadszik a légyre, vagyis egy 600 lóerős autóval nem kergetnek 200 lóerős autókat. Hozzátette, ez nem jelenti azt, hogy egy nagy teljesítményű autó ne lenne a közutakra való, hiszen azzal is be lehet tartani a közlekedési szabályokat.

Tréninget akar

Ugyanakkor beszélt arról is, hogy bizonyos autómárkák tőlünk nyugatra már vezetéstechnikai tréningek mellett adják át az autókat. Giltner szerint lehetne egy olyan kezdeményezés, hogy bizonyos lóerő felett vezetéstechnikai tréninget kapjanak a sofőrök.

Technikai hiba lehetett

A szövetségi vezető a baleset körülményeiről szólva azt mondta, vagy technikai probléma, vagy útprobléma, vagy valami más történhetett, ami miatt a sofőr elveszítette az irányítást a 600 lóerős autó felett, mert ezek a járművek tele vannak biztonsági eszközökkel.

Erős és gyors

Minden idők legerősebb és leggyorsabb Mercedes E-osztályaként mutatták be 2016 végén a német autómárka E63 AMG S típusú járművét. E típus egyik példánya volt részese szombatra virradóra annak a horrorbalesetnek, ami egy szabályosan közlekedő kerékpáros halálát okozta az Árpád hídon.

Versenyeztek

Ahogy írtunk róla, szombat hajnalban két autó feltehetően versenyzett egymással az Árpád hídon, közülük az egyik letarolta a szalagkorlátot, majd halálra gázolt egy épp ott tekerő biciklist. A vétkes jármű ezek után visszapattant az úttestre, ahol a másik kocsinak is nekicsapódott.

150-nel száguldott

Egy igazságügyi szakértő szerint az autós 130–150 kilométer/órás sebességgel száguldozhatott, mielőtt átszakította a szalagkorlátot. Mint kiderült, a baleset egyik főszereplője a RACE-001-es rendszámú Mercedest vezette, amivel pillanatok alatt el lehet érni a 150 kilométer/órás sebességet.

Nagyon erős

A járműnyilvántartás adatai szerint az egyedi rendszámú E63 AMG S típusú Mercedes gyárilag 450 kilowatt, vagyis 612 lóerős teljesítményű, ami alig marad el a Forma-2-es bajnokság versenyautóinak teljesítményétől – írja a 24.hu.

Tuningolták

Ráadásul a jármű tulajdonosa személyre szabott tuningolással, szoftveresen 713 lóerőre növelte az autó teljesítményét. Az erre szakosodott műhely közösségi oldalán meg is találtuk a referenciafotók közt a Mercedest, a mérési eredményekkel együtt, amiből kiderült, hogy további 100 lóerővel erősebbé tették az egyébként is bivalyerős sportautót. A Kékvillogó.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: helyszíni fotó